Acne

Onzuiverheden; puistjes, mee-eters,…

Acne

Acne is een aandoening van de talgklieren, waarbij onder andere mee-eters, puistjes en onderhuidse ontstekingen kunnen voorkomen. Het kan zowel in de puberteit als op latere leeftijd ontstaan.

De belangrijkste factoren die een rol spelen bij het ontstaan van acne zijn; een verhoogde talgproductie, verstopping van de talgklieren en een ophoping van bacteriën. Daarnaast zijn er externe factoren die invloed hebben op het ontstaan/verergeren van acne, zoals voeding, hormonen, cosmetica en producten.

Elke acnehuid is anders en dus is er niet één standaard behandeling om acne te verhelpen. Tijdens een consult kijken wij naar de huid en bespreken we de mogelijkheden. Aan de hand daarvan wordt er een behandelplan opgesteld. Zo’n behandeling kan bestaan uit: Reiniging, onzuiverheden verwijderen, chemische peeling, microdermabrasie, mesotherapie, camouflagetherapie en licht- en lasertherapie.

Daarnaast geven wij adviezen voor de juiste huidverzorgingsproducten. Een goede huidverzorging is essentieel en kan het behandelproces versnellen. Een vroegtijdige en efficiënte behandeling kan het achterblijven van acnelittekens voorkomen! Wacht dus niet te lang!

• Persoonlijke aandacht

• Voor een ultiem ‘me-momentje’

• Wij kijken verder dan enkel de huid

• Innovatief