Hypertrichose

Overbeharing op een willekeurige plek op het lichaam

Hypertrichose

Is een aandoening waarbij de haargroei op een willekeurige plek op het lichaam is toegenomen. Hypertrichose komt in verschillende vormen voor, met verschillende oorzaken. Gegeneraliseerde (overmatige haargroei op meerdere delen van het lichaam) en gelokaliseerde hypertrichose.

Gegeneraliseerde hypertrichose voorkomend op jonge leeftijd (voor de puberteit) komt voornamelijk voor bij kinderen afkomstig uit landen rond Middellandse Zee en Zuid-Azië. Voorkeurslocaties bij deze vorm zijn het gezicht, de bovenarmen en -benen en de rug. De meest voorkomende oorzaak is medicijngebruik. Wanneer het medicijngebruik stop wordt gezet, is het mogelijk dat de hypertrichose verdwijnt. Wanneer gegeneraliseerde hypertrichose op latere leeftijd ontstaat dient de onderliggende oorzaak te worden onderzocht. Gelokaliseerde hypertrichose op latere leeftijd kan ontstaan ten gevolgen van herhaaldelijke trauma, wrijving, irritatie of ontstekingen.

Hypertrichose kan behandeld worden door middel van elektrische epilatie en licht- en lasertherapie. Voor er behandeld kan worden, dient allereerst de onderliggende oorzaak te worden onderzocht.

• Kwaliteit
  • Onvergetelijke ervaring!
  • Bevlogen vakmensen, altijd die extra stap!

Amalialaan 43
3734 KE Baarn

Social

© Huid en haar Clinics. All rights reserved.

• Maandag
  • Dinsdag
    08:30 – 17:00 uur
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
    08:30 – 18:00 uur

Afspraken

Wij werken uitsluitend op afspraak. Om een afspraak te maken kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

Op werkdagen zijn wij tussen 8.30 en 21.00 uur telefonisch te bereiken op 035 533 01 00. U kunt ons ook een e-mail sturen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op!